Skip to content
All news
  • All news
  • About whales & dolphins
  • Create healthy seas
  • End captivity
  • Prevent bycatch
  • Prevent deaths in nets
  • Science
  • Stop whaling
  • Stranding
Southern Resident Orcas

Northwest elected leaders to assess breaching the Snake River dams

Southern Resident orcas need Snake River salmon, and a new announcement from key elected officials...
credit: Hysazu Photography

Joint response concerning “no apparent shortage of prey for Southern Resident killer whales” in the Salish Sea

October 14, 2021 On October 12, the University of British Columbia (UBC) issued a press...
Leonardo Da Silva/Flickr

Alarming report raises worries for marine mammals held at the Miami Seaquarium

Leonardo Da Silva/Flickr A disturbing report on the conditions at the Miami Seaquarium from the...
Jo-Anne McArthur/We Animals

Shocking footage of captive orca butting head against wall

Jo-Anne McArthur/We Animals Distressing scenes have recently emerged from Marineland in Ontario where Kiska, the...

Kinofilm: Mein Freund Der Delfin

Wer hat diesen Film schon gesehen? Es geht um einen Delfin mit dem Namen „Winter“, der sich in einem Fischernetz verfangen hatte. Er konnte gerettet werden, war aber so stark an der Schwanzflosse verletzt, dass man ihn nicht mehr zurück ins Meer lassen wollte. Nach sehr mühsamen Jahren in einem Delfinarium, bekam er eine künstliche Schwanzflosse, die seine Rückenschmerzen verbesserte. Auch wenn es dem Delfin am Ende besser geht, ist sein Leben nun nicht mehr wie früher und wird es auch nie mehr sein.
Für „Winter“ war das Delfinarium wohl der einzige Ort, um zu überleben. Leider werden aber auch Wale und Delfine für Zoos gefangen, die ganz gesund sind. Statt im großen Meer bei ihren Familien zu schwimmen, werden sie in kleine Becken gesperrt.

Hier erfährst du mehr über Delfinarien …